Sfaturi de slabit si retete:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

       Vrei sa slabesti mai usor? Mananca avocado!   

Faptul ca avocado este una dintre cele mai importante surse de grasimi mononesaturate, care nu doar ca ne ajuta sa prevenim bolile cardiovasculare, dar contribuie si la indepartarea mai usoara a stratului adipos, in special din zona abdomenului, nu mai este un secret pentru nimeni, dar un nou studiu ne ofera motive in plus pentru a include acest fruct cat mai des in dieta noastra! Iata de ce trebuie sa mananci avocado daca vrei sa slabesti sanatos.

       Daca vrei sa slabesti usor si sanatos, avocado te poate ajuta!

Este vorba despre un studiu publicat in numarul din luna ianuarie 2013 a Nutritional Journal, realizat de cercetatorii de la Centers for Disease Control and Prevention (CDC) si citat de MedicalDaily.com, conform caruia persoanele care consuma frecvent avocado au o silueta mai svelta, sunt mai sanatoase si prezinta un risc mai mic de sindrom metabolic, definit prin toleranta scazuta la glucoza, hipertensiune arteriala, dislipidemie, obezitate si hiperinsulinemie.

Studiul a urmarit evolutia starii de sanatate a 17.567 persoane cu varsta minima de 19 ani, dintre care 2% consumau jumatate de fruct de avocado pe zi, iar rezultatele au aratat faptul ca persoanele care consumau avocado aveau o silueta mai svelta, un indice de masa corporala mai scazut si circumferinta abdominala mai mica.          

Riscul de boli cardiovasculare este semnificativ mai mare in cazul persoanelor care prezinta grasime abdominala in exces, iar consumul de avocado te poate ajuta sa nu doar sa obtii un abdomen plat, ci si sa protejezi satatea sistemului cardiovascular.

Fiind numit si “fructul zeilor”, avocado este un aliment hranitor si satios,bogat in fibre, acid oleic, grasimi mononesaturate, fitochimicale, acid folic, potasiu, fosfor, magneziu, calciu, vitamina A, C, B3, E si K. De asemenea, consumul de avocado ajuta la absorbtia mai usoara de catre organism a substantelor nutritive din alimentele alaturi de care este consumat.

Asadar, daca vrei sa slabesti si sa iti protejezi sanatatea in acelasi timp, adauga cateva bucatele de avocado in salata, sandvici, omleta sau smoothie!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

       Ce trebuie sa mananci pentru a inlatura senzatia de foame, fara a te ingrasa ?     

Una dintre cele mai frecvente greseli ale persoanelor care incearca sa slabeasca este ca pun accentul pe cat mananca, nu pe ce mananca.Daca o bucatica de tort si un castron de salata pot avea aproximativ acelasi numar de calorii, ele nu sunt la fel de eficiente in ceea ce priveste inlaturarea senzatiei de foame. De aceea, este foarte important sa stii ce trebuie sa mananci pentru a slabi fara a te infometa si fara a-ti priva organismul de vitaminele, mineralele si macronutrientii necesari.

       Ce trebuie sa mananci pentru o senzatie de satietate de lunga durata?

Daca te simti mereu flamand, un lucru e cert: dieta pe care o urmezi pentru a slabi nu este una eficienta pentru ca, in afara de faptul ca iti pui in pericol sanatatea, nu vei reusi sa o respecti mai mult de… cateva zile. Iar apoi, cand vei ceda in fata senzatiei permanente de foame, vei da buzna in frigider si vei pune la loc tot ce ai reusit sa dai jos (si in plus!).

De asemenea, o dieta compusa doar din frunze de salata si apa plata cu lamaie nu doar ca va determina aparitia oboselii permanente si a dificultatii de concentrare, dar te va impiedica sa te dedici un program de exercitii fizice (esentiale pentru a slabi!) pentru ca, efectiv, nu vei avea forta necesara!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In concluzie, problema nu este cat trebuie sa mananci pentru a slabi, ci ce trebuie sa mananci pentru a slabi sanatos!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In primul rand, solutia este sa mananci alimente satioase, dar cu putine calorii.Cele mai multe astfel de alimente au un continut mare de apa, acestea “stationand” mai mult timp in stomac si prelungind senzatia de satietate (ca sa nu mai vorbim despre importanta lor majora pentru hidratarea si detoxifierea organismului).

Care sunt aceste alimente? In primul rand, supele! De legume sau de pui, o supa reduce semnificativ numarul de calorii consumat la o masa, te ajuta sa tii departe senzatia de foame pentru mai mult timp, imbunatateste functionarea sistemului digestiv si acopera o parte importanta din necesarul zilnic de vitamine si minerale.

In al doilea rand, alimentatia oricarei persoane care incearca sa dea jos kilogramele in plus trebuie sa fie bogata inlegume cu frunze verzi(spanac, salata verde, varza, varza de Bruxelles, rubarba s.a.m.d. – extraordinar de eficiente si in incetinerea procesului de imbatranire al pielii, datorita continutului mare deluteina), dar si in legume cu un continut mic de amidon (sparanghel, broccoli, morcovi, conopida, castraveti, rosii, dovlecei, telina).

Nici fructelenu trebuie sa lipseasca, dar aici trebuie sa ai grija la indicele glicemic, cele mai indicate fiind merele, fructele de padure, pepenele, citricele sau piersicile.

Alimentele bogate in fibre sunt si ele extraordinar de importante daca iti doresti sa slabesti fara sa te chinui, fiind digerate mai greu si prelungind senzatia de satietate, dar si regland nivelul de glicemie: cerealele integrale, fructele si legumele cu coaja, fasolea, lintea, toate acestea trebuie sa se gaseasca in farfuria ta!

Nici la proteine nu trebuie sa renunti, din contra! Chiar daca este mai mult decat benefic sa eviti mezelurile si carnea grasa, carnea de pui sau de curcan, pestele, lactatele, nucile sau soia sunt surse de proteine sanatoase, fara de care nu te poti dedica unui antrenament.

Suna bine pana aici, nu-i asa? Insa raspunsul la intrebarea “Ce trebuie sa mananci pentru a slabi fara a te infometa?” nu este complet daca nu mentionam si… grasimile.
    
       Ce trebuie sa mananci pentru o silueta frumoasa

Este o greseala sa excludem grasimile din dieta noastra, din contra! Grasimile sanatoase, cele mononesaturate, chiar contribuie la diminuarea stratului adipos de pe abdomen, si le poti gasi in alimente precum avocado, nuci, migdale, fistic, seminte de floarea soarelui, de susan, ulei de masline, peste si ciocolata neagra!

Iata, asadar, ca ceea ce parea imposibil este chiar la indemana noastra, a tuturor: putem slabi fara a ne infometa, cat timp alegem cu grija alimentele consumate zi de zi!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

7 reguli de alimentatie pentru o silueta de invidiat

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


       Silueta de invidiat: de la dorinta la realitate

Toti ne dorim un corp sanatos si puternic si o silueta de invidiat… dar cati dintre noi fac ceva in acest sens? Faptul ca ne abtinem, din cand in cand, de la o prajitura nu ne poate elibera de kilogramele in plus, unica solutie fiind combinatia dintre o dieta sanatoasa si miscare in fiecare zi!

Insa in ceea ce priveste alimentatia, exista cateva reguli simple pe care trebuie sa le respecti daca iti doresti sa slabesti si sa iti tonifici corpul, in acelasi timp.

       Ce, cat si cand mancam pentru a avea o silueta de invidiat

         1. Ia micul dejun!

Despre importanta micului dejun si despre ce ar trebui sa contina acesta am discutat in detaliu in alte articole, dar esential este faptul ca absenta lui creste semnificativ riscul de obezitate (mai precis, conform unui studiu realiat de University of Massachusetts Medical School, riscul este cu450% mai mare!).
Gandeste-te astfel: dimineata, corpul tau nu a mai fost hranit de 7-9 ore, este ca si cum nu ai manca nimic de la ora 9 la ora 17, caz in care seara… ai depasi cu mult continutul caloric al unei cine normale. Daca nu iei micul dejun, nu doar ca te expui unui risc de a manca mult mai mult la ore tarzii, dar nu-i vei oferi organismului tau energia necesara pentru a functiona optim intreaga zi, iar in scurt timp va aparea oboseala, proasta dispozitie, lipsa de concentrare…


         2. Mananca incet!

Traim… pe fuga! Tot ceea ce facem se afla sub semnul vitezei, iar de multe ori acest lucru poate avea consecinte grave asupra noastra. Spre exemplu, daca te grabesti atunci cand iei masa, este foarte probabil sa mananci mult mai mult decat ai nevoie, pentru simplul fapt ca este nevoie de 20 minute pentru ca mesajul ca am mancat si ca suntem satui sa ajunga la creier.

Pe de alta parte, daca mancam linistiti, fara a fi distrasi de televizor sau calculator si mestecam bine fiecare dumicat, senzatia de satietate se va instala mai rapid si vom consuma o cantitate mai mica de alimente.

         3. Evita efortul fizic pe stomacul gol!

Exercitiile fizice pe stomacul gol nu-ti vor aduce mai repede o silueta de invidiat, din contra! Corpul are nevoie de energie pentru a rezista eforului fizic, motiv pentru care este extrem de important in primul rand sa mananci, si in al doilea rand sa alegi alimentele potrivite inainte de antrenament, despre care poti citi mai multe aici.

Desigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa ne ridicam de la masa si sa iesim la alergat, dar o gustare sanatoasa si consistenta cu 1-2 ore inainte de antrenament este obligatorie!



         4. Mananca dupa antrenament!

Daca ai impresia ca mancand ceva dupa anternament vei “pune la loc” tot ce ai dat jos cu ajutorul efortului fizic, te inseli!

Este esential sa iei o gustare in cel mult o ora dupa antrenament pentru o recuperare musculara rapida deoarece corpul tau are nevoie de energie pentru a se reface, iar daca nu-i oferi vitaminele, mineralele si macronutrimentele necesare, nici rezultatele nu vor fi pe masura asteptarilor tale.

Iata cateva alimente recomandate dupa antrenament.

         5. Suplimentele nu inlocuiesc o alimentatie sanatoasa

Suplimentele nutritivepot reprezenta un ajutor valoros pentru persoanele care isi doresc sa slabeasca sau sa-si dezvolte masa musculara, insa acest lucru nu inseamna ca ele pot inlocui o dieta sanatoasa sau exercitiile fizice.

Asadar, primul pas este sa urmezi o dieta adaptata nevoilor si obiectivelor tale, iar abia apoi poti apela la suplimente pentru a acoperi nevoile organismului tau si pentru a te ajuta sa-ti atingi scopul intr-un timp mai scurt.

         6. Hidrateaza-te corespunzator!

Una dintre cele mai frecvente intrebari in randul persoanelor interesate de sanatate este: “Cata apa trebuie sa beau zilnic?”. Raspunsul variaza in functie de varsta, sex, stil de viata, alimentatie, dar esential este ca apa creste performanta sportiva, protejeaza incheieturile, ne ofera energie, scade apetitul si… ne ajuta sa slabim pentru ca, de multe ori, senzatia de foame este senzatia de sete deghizata.

Nu trebuie sa asteptam sa ne fie sete pentru a bea apa, deoarece in acel moment corpul nostru este deja deshidratat. Tine mereu langa tine un pahar sau o sticla cu apa si ai grija ca organismul tau sa fie hidratat in permanenta!

         7. Regula 90 – 10

Chiar daca ne dorim cu ardoare sa avem o silueta de invidiat, trebuie sa fim constienti de faptul ca este foarte greu sa urmam o dieta dificila, mai ales daca pana in acest moment nu ne-am impus niciun fel de restrictii in ceea ce priveste alimentatia.

Aici intervine regula 90 – 10, o regula simpla care ne incurajeaza sa facem tot posibilul pentru a respecta dieta pe care ne-o propunem 90% din timp, iar 10% din timp… sa ne facem mici pofte, cum ar fi o bucatica de ciocolata neagra sau o feliuta din prajitura mamei. Atentie: vorbim despre portii mici, nu despre cantitati mari de alimente bogate in calorii care pot anula tot efortul depus pana in acel moment!

Daca iti refuzi permanent orice pofta, este foarte posibil sa nu reusesti sa urmezi dieta suficient de mult timp pentru a otine rezultate si sa cedezi rapid tentatiilor alimentare.


                           Tu cate dinte aceste reguli respecti zi de zi?